Datum
ADVERTENTIE
Advertentie voor Top
☰

Zwarte zondag voor amateurvoetbalclubs in Westelijke Mijnstreek

01-06-2026 - 10:02
Maurice van der Linden
Sittard-Geleen, Stein, Beek

Afgelopen zondag was een zwarte dag voor de amateurvoetbalclubs in de Westelijke Mijnstreek. Alle zes de clubs die uitkwamen in de nacompetitie voor promotie of degradatie verloren hun wedstrijd.

GSV'28 kon het seizoen niet nog extra glans te geven na het winnen van de districtsbeker. Op eigen veld werd tegen Unitas'30 uit Etten-Leur na verlenging met 2-3 verloren. Omdat de eerste wedstrijd in een 1-0 overwinning voor GSV'28 eindigde, moesten strafschoppen de uiteindelijke winnaar bepalen. Unitas'30 won die met 6-5. De ploeg uit Genhout promoveert hierdoor niet naar vierde divisie.

Alle onderstaande nacompetitiewedstrijden omvatten maar ƩƩn wedstrijd.

Voor De Ster uit Stein was de 0-2 nederlaag op eigen terrein tegen Geldrop extra zuur. De Ster degradeert hierdoor van de eerste naar de tweede klasse.

Haslou ging met 4-1 onderuit bij VV Eijsden. De ploeg uit Elsloo komt hierdoor ook volgend seizoen uit in de derde klasse.

DVO uit Overhoven verloor de doelpuntrijke thuiswedstrijd tegen Maastricht-West met 4-5. Ook voor DVO geldt dat ze het komende seizoen weer uitkomen in de derde klasse.

FC Geleen-Zuid had niets in te brengen in de uitwedstrijd tegen DFO'20 uit Kelpen-Oler. De ploeg uit Geleen verloor met 4-0 en blijft hierdoor in de vierde klasse spelen.

Tot slot kwam IVS uit Urmond ook met lege handen te staan in de uitwedstrijd tegen FC Maasgouw uit Thorn. Er werd met 3-0 verloren en dat betekent volgend seizoen opnieuw de vierde klasse voor IVS.


Advertentie