Startschot gegeven voor bouw nieuwe gemeentewerf Sittard-Geleen
Met het weghakken van een symbolische steen gaf wethouder Leon Geilen vrijdag het officiële startsein voor de bouw van een nieuwe gemeentewerf in het Mauritspark in Geleen. De werkplek wordt de nieuwe thuisbasis voor de gemeentelijke teams Wijkbeheer en Openbare Ruimte.
De bouw liep vertraging op nadat tijdens de voorbereidingen de beschermde rugstreeppad werd gevonden. De werkzaamheden werden gestaakt. Ecologen konden de pad op die manier verplaatsen. Na afloop van de paddentrek dit voorjaar kond de bouw van start gaan.
Uitvalsbasis
De nieuwe werf wordt een centrale uitvalsbasis voor het beheer van de openbare ruimte in de hele gemeente. De bestaande gemeentewerven aan het Jubileumplein in Geleen en de Industriestraat in Sittard sluiten zodra de nieuwbouw klaar is. De locatie in Born blijft behouden.
De oplevering van het gebouw staat nu gepland voor medio 2026. De verhuizing naar het Mauritspark is onderdeel van een grotere herinrichting van gemeentelijke huisvesting. Naast deze werf realiseert de gemeente onder andere nieuwe locaties voor Vidar, het Huis aan de Markt en de stadswinkel in Geleen.


