Zeer grote brand bij recyclingbedrijf Born
Bij een recyclingbedrijf in Born woedt een zeer grote brand. Vanuit de omgeving zijn zwarte rookwolken te zien. De brandweer is met meerdere eenheden ter plaatse.
De eerste meldingen kwamen rond kwart over vier bij de hulpdiensten binnen. Het recyclingbedrijf ligt aan de Halve Maanweg in Born, naast het Julianakanaal. De brand zit buiten in een afvalberg met een afmeting van 25 bij 25 meter. De brandweer meldt dat er geen risico is dat de brand overslaat naar andere gedeeltes van het bedrijf.
Het bedrijf is volgens zijn website gespecialiseerd in de verwerking van schroot.
Het is niet de eerste keer dat er brand uitbreekt bij het recyclingbedrijf. Ook in de afgelopen maanden moest de brandweer meerdere keren uitrukken voor branden op het terrein.

